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24 février 2014

Cuisson que j'ai pas vraiment réussi, mais... Mais ! * Nelabai vykęs degimas, bet... Bet !

Bonjour mes chéries et mes chéris.
La vie continue et show must go on, vous le savez bien.  Aujourd'hui je suis prête a raconter le cuisson qui m'a traumatisée. Tout est de ma faute !
Je commence par le début. J'ai modelé trois magnifiques chevaux. J'ai bien travaillé, j'étais contente de moi. Regardez comme ils étaient beaux, les photos sont ici: chevaux chevaux... * žirgai žirgai... .
 
Les trois ensemble * Visi trys drauge
Voilà. Ils étaient superbes tous les trois, n'est-ce pas.
Première déception: les queues de deux chevaux se sont cassées pendant le transport jusqu'au four. M..rde ! - ils étaient mieux avec leurs queues ! Mais bon. Optimiste comme je suis, je me suis dit: "heureusement qu'il ont perdus leur queues avant le biscuitage, comme ça j'arrondis leur fesses avec du papier-verre, ni vu ni connu". Biscuitage s'est bien passé, ils en ont sortis indemnes, j'ai commencé de penser commet je vais les émailler. Finalement, après longues hésitations, j'ai décidé de les émailler au copper mat, j'espérai  les voir noirs avec un peu d'effets de cuivre dans les creux des motifs. Ils étaient émaillés avec attention et minutie:

Email copper mat dans les creux des motifs * Ornamentų vidus padengtas matine vario glazūra
Je les voulais impeccables, j'ai beaucoup attendu d'eux. Jour de cuisson est arrivé, j'étais impatiente et inquiète. Quelques photos de cuisson.

Dans le four * Krosnyje
Dans le bac de l'enfumage * Aprūkymo déžéje

Sortis de bac, au lavage * Išimti iš déžés, plaunami

Une des juments * Viena iš kumelaičių
Vous voyez ? Ils ne sont pas noirs, comme je les voulais, ils sont gris ! Et les effets de copper mat sont visibles à peine. Pourquoi ? Maintenant je sais pourquoi.
Au début de cuisson j'avais peur que quand je les sortirai de four tous brûlants, ils s'enfonceront trop dans la sciure.. Alors j'ai mis quelques petites plaques par précaution et mis les chevaux sur ces plaques. Là, c'était ma première erreur: du coup, la sciure n'a pas assez brûlé sous mes sculptures. Deuxième erreur: j'ai ouvert le bac d'enfumage trop tôt. Réduction, nécessaire pour la transformation de copper mat, n'a pas marché. J'étais trop impatiente, et voilà le résultat. Il faut laisser le temps à la nature, le temps pour toutes les réactions. Après, j'ai retravaillé les motifs au chalumeau, quelques effets de cuivre ont apparus, les voilà:

Effets de cuivre * Vario efektai kai kur

Mais ils sont pas nombreux, il faut les chercher à la loupe :(
Mes trois chevaux sont restés emballés trois jours dans un carton, je voulais plus les voir. Mais c'était pas de leur faute ! Les pauvres... Je les sortis du carton et regardés attentivement. Après tout, ils sont beaux comme ça, ça fait rien qu'ils ne sont pas noirs comme j'avais espéré. Ils sont sortis plutôt enfumés, avec les effets gris et marrons, avec quelques traces de cuivre. Les contrastes sur leurs robes sont jolis, finalement.

Couple * Pora
Ma belle jument au cou d'un cygne* Mano dailioji riestakaklé kumelaité
Je n'arrête pas à apprendre. Sur les émaillages, sur les cuissons... Et aussi, sur mes espérances et réactions. Je comprends encore et encore, qu'en céramique, c'est jamais moi qui décide pour tout, qu'il y a toujours un risque d'un hasard, d'une erreur... Bien sur, je pourrai recuire me sculptures. Mais après tout, il faut savoir reconnaitre ses erreur et respecter les résultats. Parce que les résultats négatifs sont aussi les résultats, comme disent les physiciens. Et mes résultats ne sont pas négatifs !

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Sveiki, brangieji.
Gyvenimas tęsiasi ir "show must go on", kaip sakoma. Šiandien papasakosiu apie tą nepavykusį degimą, kuris man vis nedavė ramybės. O nepavykęs jis todėl, kad pridariau klaidų ir tylomis pykau ant savęs. Reikia ta pykimą išvėdinti iš galvos.
Taigi, pradedu nuo pradžių. O pradžioje buvo nulipdyti trys puikūs žirgai. Pamenate, rodžiau jų nuotraukas straipsnelyje: chevaux chevaux... * žirgai žirgai... . Tai va, jie tikrai buvo nuostabūs ir daug žadantys. Pirmas nusivylimas atėjo, kai nuskėliau dviejų arklių uodegas, bekeldama juos į krosnį. Ot "š...as!" - susikeikiau mintyse. Juk su uodegom jie daug gražesni buvo! Paskui pagalvojau ir iš savo optimistiškos prigimties aukštumų nusprendžiau, kad jei jau tos uodegos nuskilo, tai gerai, kad tai atsitiko dar prieš pirmąjį degimą. Galiu švitriniu popieriumi nudailinti tas apvaliąsias subinaites, ir nieko net nesimatys, atrodys lyg taip turėjo būti.
Pirmasis degimas praėjo be nuotykių, ėmiau galvoti, kaip glazūruosiu savo žirgelius. Po ilgų ir kankinamų svarstymų sumąsčiau, kad ornamentų vidų dengsiu matine vario glazūra. Jau įsivaizdavau sau, kokie mano žirgai bus gražūs. Patys tokie matiniai juodi, o ornamentai žibės vario spalvomis... Oi puikūs jie buvo mano mintyse!
Nuglazūravau juos kantriai ir kruopščiai. Atėjo degimo diena, nekantravau ir nerimavau. Norėjau tobulo rezultato, todėl baiminausi dėl degimo. Įsivaizdavau visokius nesklandumus, mano vaizduotė išaugino juos. Norėdama apsidrausti, pridariau klaidų...
Finale, mano žirgai gavosi ne juodi, kaip tikėjausi, o pilki. Ir vario efektai vos matyti, jų reikia ieškoti vos ne su lupa. Kodėl? Dabar jau žinau, kodėl.
Visų pirma, bijodama, kad karštos skulptūrėlės pernelyg giliai sulįs į aprūkymo dėžėje subertas pjuvenas, ėmiau ir patiesiau ant jų (ant pjuvenų) tam tikrą pagrindą. Tai buvo pirmoji klaida, nes tokiu būdu arkliai beveik nesilietė su degančiom pjuvenom ir todėl nepajuodo. Antroji klaida buvo ta, kad per anksti atidariau aprūkymo dėžę. Į ją priėjo deguonies ir redukcijos reakcija, kuriai deguonies nereikia, neįvyko, ar įvyko dalinai. Ir mano varinės glazūros grožis neišsiskleidė. Buvau labai nekantri, ir štai rezultatas! Viskam reikia laiko, reakcijoms, kurios vyksta mums nematant ir gamtai diriguojant reikia to laiko, kurio reikia. Paskui aš dar kaitinau glazūra dengtas vietas specialiu kaitintuvu, keli spalvingi vario efektai šen bei ten pasirodė, bet jų nedaug ir jų reikia ieškoti norint pamatyti.
Trys mano žirgai buvo suvynioti i burbulinį plastiką, sukišti į dėžę ir net trims dienoms pamiršti. Negalėjau jų matyti. Vargšeliai, tai buvo tikrai ne jų kaltė!
Galų gale ištraukiau juos iš dėžės ir atidžiai apžiūrėjau. Ir nusprendžiau: na ir kas, kad jie ne juodi, kaip tikėjausi iš pradžių, o pilki? Užtat jie labai dailiai apsirūkę, tokie pilkai rudi, vietomis net melsvoki dūmų pėdsakai likę. Ir to vario vietomis yra. Juk tie "kailio" kontrastai visgi gražūs, galų gale.
Tai štai, visame kame žmogus gauni pamokų. Mokausi ir mokausi. Apie glazūras, apie degimus, o taip pat apie nuosavus lūkesčius ir viltis, apie reakcijas, pamačius ne tuos rezultatus, kurių tikėjausi. Keramika jau toks dalykas, niekuomet visko iki smulkmenos negali suvaldyti. Visuomet yra klaidos ar kokio nelemto atsitiktinumo rizika. Aišku, galėčiau iš naujo perdegti savo žirgelius, bet... Bet reikia mokėti pripažinti savo klaidas ir gerbti rezultatus, kokie jie bebūtų. Juk neigiamas rezultatas taip pat yra rezultatas, kaip sako fizikai. O mano rezultatas visai netgi ne neigiamas!

5 commentaires:

  1. arkliai labai gražūs, tokie, kokie yra. net labai :) maniau, kad čia jau nauja 'partija' :)
    o čia, pasirodo, tie lūkesčių nepatenkinę gražuoliai :)) bet kas jiems darbo tavo lūkesčiai :))

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    1. taigi, kas jiem darbo... bet zinai, kuo toliau i juos ziuriu, tuo labiau jie man patinka. ir dar esu jiem dékinga uz tai, kad davé man nauju idéju, tai yra puiku :)

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  2. C'est toujours très intéressant de lire tes expériences Ilona et gentil à toi de nous les faire partager, de nous expliquer ton travail, à nous, qui n'y connaissons rien ;-) !
    On apprend avec toi :-) !

    Je les trouve beaux tes chevaux, tu as su leur donner une autre vie que celle que tu espérais au départ, alors oui, ce n'est pas un échec, mais bien une réussite : bravo Madame !

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    1. C'est très gentil à toi Sabine. Merci pour ton soutien :)

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  3. I think they are beautiful. When I was moaning a poor firing, a painter said to me 'It is beautiful and nobody knows what should have been, except for you.' I found firing a bit philosophical experience, because of its nature of beyond my full control. : )

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